۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱

حوادث طبیعی سالانه 50 هزار میلیارد ریال خسارت به کشور وارد می کند

حوادث طبیعی سالانه 50 هزار میلیارد ریال خسارت به کشور وارد می کند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: رکن اصلی پیشگیری در مقابله با احوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت ارایه آموزش های امدادی مردم محور به صورت همگانی، عمومی و تخصصی به اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر پیرحسین کولیوند افزود: طبق اطلاعات موجود و ثبت شده فقط حوادث طبیعی سالانه بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت به کشور وارد می کنند.

وی گفت: هر سال بیش از یک هزار حادثه مهم در سامانه های عملیاتی سازمان های دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح کشور ثبت می شود که خسارات ناشی از این حوادث با یک سوم بودجه عمرانی کشور در همان سال برابر است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: برآورد این مبلغ خسارت تنها با محاسبه خسارات مالی وارد شده به دست می آید، در حالیکه تلفات جانی ناشی از حوادث نیز در کشور ما بالا است.

کولیوند توضیح داد: باید با مشارکت مردمی و اجتماعی سازمانهای امدادی فعالیتهای پیشگیرانه را قبل از وقوع حوادث افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: خساراتی که در اثر وقوع حوادث در کشور متحمل می شویم به دلیل عدم اجرایی شدن پروژه های پیشگیرانه کار گروه های امدادی برای آگاهی اقشار مختلف جامعه از مخاطرات انواع حوادث است.

کولیوند با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح به مردم افزود: آگاهی مردم از نحوه آمادگی قبل از حوادث و اجرای صحیح آموزش هایی که دریافت کرده اند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات ناشی از حوادث خواهد داشت.

وی تقویت سطح آموزش امداد و نجات امدادگران هلال احمر و بالابردن سطح آگاهی مردم را از مواردی دانست که منابع انسانی و سرمایه کشور را حفظ خواهد کرد.
ضرورت برنامه ریزی مدون و اصولی برای مقابله با حوادث

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برنامه ریزی اصولی در پیشبرد اهداف این بشردوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر را یک ضرورت برشمرد و افزود: جمعیت هلال احمر و تمام کارگروه های امداد و نجات باید با برنامه ریزی مدون تدابیر درستی را قبل از حادثه به کار برند.

وی همکاری و دریافت آموزشهای امدادی برای رسیدن به جایگاه مثبت در آمادگی کشور قبل از وقوع انواع حوادث را بهترین اصل دانست.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزاری طرح آموزش هر خانواده یک امدادگر را از دیگر راهکارهای مقابله با حوادث دانست که موجب کاهش درصد بالایی از حوادث خواهد شد.

کولیوند تصریح کرد: متاسفانه هنگام وقوع بسیاری از حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت طرح و برنامه مدون و اصولی وجود ندارد که این امر باعث افزایش خسارات مالی و جانی اینگونه حوادث می شود.

وی با اشاره به اینکه ابزار امداد و نجات در بسیاری از حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور موجود نیست، خاطرنشان کرد، باید با فراهم کردن امکانات برای قشر دانشگاهی کشور در ساخت ابزار پیشرفته برای امداد انسانها در انواع حوادث اقدام کرد.

کولیوند گفت: ارایه خدمات امداد و نجات و امدادرسانی به افراد نیازمند دریافت خدمات امدادی امری مقدس است و کسانی که در این راه قدم برمی دارند مورد رحمت خداوند قرار می گیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: امدادرسانی به حادثه دیدگان و متاثرین از وقوع انواع حوادث امری است که همواره مورد توجه انبیا و اولیا خداوند قرار گرفته است

کد خبر 2337798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha